De langverwachte Rematch knop Seizoen 3 plaatsing lijkt voorlopig nog onzeker. Hoewel ontwikkelaar Sloclap erkent dat spelers om de functie vragen, staat bevestiging uit.
Rematch knop Seizoen 3 plaatsing voorlopig onzeker
Nieuwste ontwikkeling
Volgens creative director Pierre Tarno was de rematch-knop oorspronkelijk gepland voor Seizoen 2. Die implementatie is inmiddels doorgeschoven naar Seizoen 3, maar ook dat is nog niet definitief. Voorlopig ligt de focus op een andere functie: de ‘team up’-knop.
Achtergrond en context
Rematch, de acrobatische coöp-voetbalgame van Sloclap, kent sinds zijn release een groeiende spelerbasis. Eén van de meest gevraagde functies is een directe mogelijkheid tot revanche na een wedstrijd. Toch blijft de knop afwezig in het huidige live season, ondanks eerdere plannen om dit snel toe te voegen. Vergelijkbare dynamieken zagen we eerder bij de Battlefield 6 conquest veranderingen, waarbij ook veranderingen in spelmechanics onder druk van de community werden herzien.
Reacties en inzichten van ontwikkelaars
“Ik kan me er niet op vastleggen,” zegt Tarno over de status van de rematchfunctie. “Eerst zetten we in op betere samenwerking tussen spelers. Je wilt makkelijk kunnen zeggen: ‘Dat waren goede teamgenoten, laat samen doorgaan.’” Sloclap speelt hiermee in op communityverzoeken, zij het in een andere volgorde dan gehoopt.
Cijfers en trends binnen het spel
- Rematch zit momenteel in zijn eerste live-service seizoen.
- De recent toegevoegde Ranked 3v3-modus blijkt populair.
- Elke gameplay-aanpassing is direct merkbaar voor alle spelers.
- Fijn afstellen van mechanics is uitdagender dan bij reguliere live-games.
Verwachting voor de komende seizoenen
Sloclap blijft open over de prioriteiten voor nieuwe functies. De rematch-knop blijft op de radar voor Seizoen 3, maar eerst wordt de team-up-optie toegevoegd. Fans zullen dus nog even geduld moeten hebben op een directe revanchemogelijkheid.
Met elke update verfijnt Sloclap de kern van Rematch. Of de veelgevraagde functie komende seizoenen realiteit wordt, hangt af van ontwikkelprioriteiten en balansvraagstukken. Voor wie dit soort gespannen ontwikkeltrajecten fascinerend vindt, biedt ook Assassins Creed leiderschapsovergang inzichten in hoe veranderende strategieën creatieve processen in gamefranchises beïnvloeden.












